reklama

Spotreba kancelárskych počítačov 2014 - 1.časť predstavenie účastníkov.

Keďže istý čas sa už venujem spracovávaniu a testovanie spotreby počítačov pri bežných činnostiach, nadviazal som v 11-12 mesiaci 2014 na môj starý blog Spotreba PC včera a dnes z 19.11.2010. Bohužiaľ tento raz sa mi podarilo testy spraviť rozsiahlejšie, takže blog budem musieť rozdeliť na viac častí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

1.) Predstavenie účastníkov a metodika testu
2.) Porovnanie a testy na OS Windows
3.) Porovnanie a testy na OS Linux
4.) Súhrnné tabuľky a porovnanie s testami v roku 2010

V prvej časti predstavím zostavy a oboznámim stručne s procesom testovania.

V roku 2010 som mal k dispozícií šesť počítačov, respektíve ich variant. Tento rok som mal iba tri počítače ale na každom s duálnym bootovaním alebo s dvomi operačnými systémami, takže opäť som pracoval akoby so šiestimi počítačmi. Vynechal som notebooky, keďže som nemal toľko kúskov, aby to bolo zaujímavé a ani toľko času.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Medzitým som však mal trochu času a nejaké notebooky, takže doplním svoj pôvodný blog z ktorého budem vychádzať.

Taktiež som pre zaujímavosť pridal Raspberry Pi B+.
Tam test prebiehal v Xbiane pri streamovaní FullHD videa (BluRay film, prehrávanie hudby a trochu vyťažovaním syntetickým testom). Druhý test som robil v Kali 1.0.9 pri teste a monitoringu siete.
Celkovo na Raspberry som nechal meranie len čosi cez 3x 50minút.

Takže na začiatok pár slov k zostavám.

Nešlo o žiadne herné stroje, vyslovene som sa zameral na kancelárske počítače, i keď na nich sa dá hrať a aj som sa hral.
Na všetkých počítačoch bol legálny Windows 7 Professional SP1 a Linux MINT 17 LTS (Long Term Support)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zotac Box ID-18 je barebone bez operačnej pamäte a bez hard disku. V podstate ide o rovnaký počítač ako môj notebook ASUS X200CA.

Procesor: Intel Celeron 1007U (IvyBridge)
Základná doska: ZB ID18 (Foxconn)
Operačná pamäť: 4GB Crucial 12800 SODIMM (modl do notebooku)
Pevný disk: CRUCIAL M500 120GB SSD
Zdroj: adaptér 19V 3.42A

Skadačka 11/2014 je poskladaná z dodaných komponentov klienta a testy prebiehali s jeho súhlasom ako súčasť zahorenia.

Procesor: Intel Pentium G3240 @ 3100 MHz (Haswell Refresh)
Základná doska: ASRock H81M-ITX
Operačná pamäť: Crucial 4GB DDR3 1600MHz CL11 Single ranked
Pevný disk: CRUCIAL M500 120GB SSD
Zdroj: Seasonic SS-350ET-T3
Skrinka: Cooler Master Elite 110 black
Grafická karta: Sapphire HD5670 512MB GDDR5

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V skrinke bol vymenený ventilátor 120mm CoolerMaster za NOCTUA NF-S12B a na procesore je chladič SCYTHE SCSK-1100 SHURIKEN Rev. B. aby bola celá zostava ULN (Ultra-Low Noise).

Kancelárska zostava (9/2013) s dual boot Windows 7 Professional SP1 a Mint 17

Procesor: Intel Celeron G1610 @ 2600 MHz (Ivy Bridge)
Základná doska: Gigabyte H61N-D2V
Operačná pamäť: KINGSTON 4GB DDR3 1600MHz CL11
Pevný disk: KINGSTON V300 120GB SSD
Zdroj: Adaptér 90W
Skrinka: EUROCASE GT-850 Mini ITX s picoPSU zdrojom

ASUS X200CA-KX003DU je 11,6″ plastový malý notebook (niečo medzi notebookom a netbookom) v plaste ale s dobrým prevedením s UBUNTU 12.04 LTS
Procesor: Intel Celeron 1007U
Operačná pamäť: 2GB DDR3
Pevný disk: KINGSTON V300 120GB SSD
Batéria: 3 články (udávaná max. výdrž 5 hodín)
Adaptér: 45W

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Acer Aspire S3-391 Aluminium je 13,3″ ultrabook so slušnými parametrami a v slušivom hliníkovom šasi dodávaný s OS Windows 8 u mňa je s Mint 17.
Procesor: Intel Core i5 3337U
Operačná pamäť: 4GB DDR3
Pevný disk: KINGSTON V300 120GB SSD + 24GB SSD
Batéria: 3260mAh, 3 články (udávaná max. výdrž 6 hodín)
Adaptér: 65W

MacBook Air 11" mid 2013

Procesor: Intel Core i5 1.3 GHz
Operačná pamäť: 4GB DDR3
Pevný disk: 128GB SSD Apple TS0128F
Batéria: 38Wh Li-Pol
Adaptér: 45W MagSafe

MacBook Air 11" Early 2014

Procesor: Intel Core i5 1.4 GHz
Operačná pamäť: 4GB DDR3
Pevný disk: 128GB SSD Apple TS0128F
Batéria: 38Wh Li-Pol
Adaptér: 45W MagSafe

Raspberry Pi model B+ s Xbianom

Procesor: Broadcom BCM2835 700 MHz @ 950MHz
Operačná pamäť: 512MB SDRam
Pevný disk: 8GB SDHC Verbatim class10
Adaptér: 5V 1000mA

Pár informácií k testu.

Na skladačke 11/2014 bol pôvodne linux Mint 17 Quiana ale na žiadosť klienta sa na ostro inštaloval Windows 7 Profesional SP1 a vďaka tomu som dostal nápad otestovať to s rôznymy operačnými systémami.

Test prebiehal 120 minút, v 20 minútových intervaloch. Celé som to na každom počítačí zopakoval tri krát. Čiže celkovo 360 minút.

1.) 20 minút bežná činnosť – email, webové prehliadače (Chrome, Firefox), LibreOffice, prehrávanie hudby (VLC), Youtube
2.) 20 minút hry vyťaženie PC– na Workstation to bola hra WarThunder (aj v linuxe) a Supertux Kart, na Zotacu to bola hra Enclave, OpenRA, DeusEX
3.) 20 minút kľudu kedy boli všetky programy vypnuté a bežali len procesy na pozadí.

To sa opakovalo v jednom 120 minútovom cykle vždy dva krát. Odpočet prebiehal náhodne v priebehu daného testu 10x a v tabuľke sú uvedené priemerné hodnoty za cyklus (namerané hodnoty / 10) okrem položiek Minimum a Maximum kde som hodnotu odčítal z meracieho prístroja po skončení cyklu.

Všetky počítače mali najaktuálnejší OS a ovládače pre zariadenia. Zotac nepotrebuje pre linux proprietárne ovládače na skladačke z 2014 boli proprietárne AMD OMEGA Catalysty. V linuxe boli nainštalované Laptop Mode Tools na optimalizáciu správy napájania a Kernell bol 3.16.x LowLatency. Merací prístroj bol EKM-100.

Miroslav Šido

Miroslav Šido

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Informatik / fotograf na voľnej nohe. špecializujem sa na analýzy v oblasti bezpečnosti a manažmentu IT, Mám certifikáty z BI, projektového manažmentu, testovania, systémovej a aplikačnej integrácie a správy systémov na platforme Microsoftu.jeden z bývalých ľudí okolo projektu wug.sk Zoznam autorových rubrík:  testy ITITSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu